Velká Cena Francie, 2008

Kategorie:

Štítky:

2 týdny mezi Velkou Cenou Kanady a Velkou Cenou Francie byly zpestřeny nejlepším okruhovým závodem, který existuje v okruhové sezoně automobilů, 24 Hodin Le Mans. Ve Francii se po dobu 2 víkendů závodilo, jako o život, napřed naprosto legendární závod a další víkend Velká Cena, která tak trochu upadá.

Kvalifikace byla docela zajímavá a s překvapujícím výsledkem. BMW se tentokrát opravdu nedařilo, ale pro změnu se v dobrém světle ukázal Alfonzo a kvalifikoval relativně slabý Renault na 3. startovní pozici. Ferrari vcelku očekávatelně obsadilo celou 1. řadu. Velmi překvapivé bylo postavení vozů Red Bull a Toyota vysoko na startovním roštu, skoro to vypadá, jako když všechny týmy v této sezoně vyvíjejí rychleji, než BMW Sauber. Pokud vám nebudou sedět časy po kvalifikaci s pořadím, tak vězte, že pořadím zamíchaly penalizace (Lewis Hamilton a Niko Rosberg za nehodu během VC Kanady o 10 míst, Heikki Kovalainen za pomalou jízdu o 5 míst).

Reklama
  1. Räikkönen (Fin./Ferrari) 1:16,449
  2. Massa (Braz./Ferrari) 1:16,490
  3. Alonso (Šp./Renault) 1:16,840
  4. Trulli (It./Toyota) 1:16,920
  5. Kubica (Pol./BMW-Sauber) 1:17,037
  6. Webber (Austr./Red Bull) 1:17,233
  7. Coulthard (Brit./Red Bull) 1:17,426
  8. Glock (Něm./Toyota) 1:17,596
  9. Piquet (Braz./Renault) 1:15,770 (z druhé části kvalifikace)
  10. Kovalainen (Fin./McLaren-Mercedes) 1:16,944

Další závod, který se jel na suchu, takže nebyly kladeny extrémní požadavky na schopnosti pilotů, teda v jednu chvíli závod vypadal, že snad začne i pršet, ale nakonec nezapršelo, škoda. O největší drama se asi postaral Kimi Räikkönen, kterému „uhnil“ výfuk a v podstatě mohl být rád, že dojel, ale dojel skvěle, na 2. místě. Jarno Trulli ukázal, že závodit umí, nejenže dokázal dojet na 3. místě, ale především dokázal tuto pozici uhájit před Kovalainenem, své místo na pódiu věnoval Ove Andersonovi, který byl jednou z klíčovou osob při vzniku závodního Toyoty.

Z vystoupení stáje BMW Sauber moc nadšený nejsem, prostě to nejelo. Robert Kubica své BMW dovedl na pozici, na které odtartoval a Nick Heidfeld propadl o místa. Škoda, ale snad bude za 2 týdny v britském Silverstone lépe. Renault dokázal bodovat s oběma vozy a je dobře, že Piquet dokázal porazit Fernanda Alonsa. Red Bull zraje a pravidelně boduje, připadá mi, jako by již byla znát konstruktérská ruka Adriana Neweye.

  1. Massa (Braz./Ferrari) 1:31:50,245
  2. Räikkönen (Fin./Ferrari) -17,984
  3. Trulli (It./Toyota) -28,250
  4. Kovalainen (Fin./McLaren) -28,929
  5. Kubica (Pol./BMW) -30,512
  6. Webber (Austr./Red Bull) -40,304
  7. Piquet (Braz./Renault) -41,033
  8. Alonso (Šp./Renault) -43,372