Třídní boj tu stále je

Kategorie:

Štítky:

Jak povědomé připadá čtenáři spojení „u obce Studené Kočkopsy boural podnikatel v Porsche“? Porsche lze zaměnit za jinou značku, ale novinářské zdůraznění třídní nenávisti nezmizí. Třídní boj neustále jede na plné obrátky.

Stane-li se nehoda, uplatní novináři v zásadě 2 šablony:

Reklama
  • Pokud nabourá průměrný člověk, je titulek ve smyslu „u obce Studené Kočkopsy havaroval[a] muž/žena, …“
  • Nabourá-li člověk, který se rozhodl postavit na vlastní nohy, má titulek vyznění  Podnikatel v *** způsobil nehodu u obce Studené Kočkopsy a způsobil místním dopravní komplikace …“

Čím úspěšnější dotyčný je a čím má dražší auto (hvězdičky v předchozím odstavci nahraďte libovolným drahým typem auta), tím více je nutné zabrnkat na strunu závisti, malosti a čecháčství. Úspěch u nás budí závist a čtenář bulváru (u nějž moc rozumu neočekávám) se raduje, protože každý kdo má živnostenský list je pro něj zloděj a div ne masový vrah.

Opravdu mi zůstává rozum stát nad takto pokřiveným pohledem na svět.

Komentáře

Jeden komentář: „Třídní boj tu stále je“

  1. Ondřej Tůma avatar

    Pravda, ale přeci jen je podnikatel a podnikatel 🙂