Jak povědomé připadá čtenáři spojení „u obce Studené Kočkopsy boural podnikatel v Porsche“? Porsche lze zaměnit za jinou značku, ale novinářské zdůraznění třídní nenávisti nezmizí. Třídní boj neustále jede na plné obrátky.
Stane-li se nehoda, uplatní novináři v zásadě 2 šablony:
Reklama
- Pokud nabourá průměrný člověk, je titulek ve smyslu „u obce Studené Kočkopsy havaroval[a] muž/žena, …“
- Nabourá-li člověk, který se rozhodl postavit na vlastní nohy, má titulek vyznění Podnikatel v *** způsobil nehodu u obce Studené Kočkopsy a způsobil místním dopravní komplikace …“
Čím úspěšnější dotyčný je a čím má dražší auto (hvězdičky v předchozím odstavci nahraďte libovolným drahým typem auta), tím více je nutné zabrnkat na strunu závisti, malosti a čecháčství. Úspěch u nás budí závist a čtenář bulváru (u nějž moc rozumu neočekávám) se raduje, protože každý kdo má živnostenský list je pro něj zloděj a div ne masový vrah.
Opravdu mi zůstává rozum stát nad takto pokřiveným pohledem na svět.
Komentáře
Jeden komentář: „Třídní boj tu stále je“
Pravda, ale přeci jen je podnikatel a podnikatel 🙂