Dacia Sandero: Konečně správný test

Kategorie:

Štítky:

Ve svém nedávném článku o krajně nepovedeném článku s testem nové Dacie Sandero jsem se pozastavil zejména nad posledním odstavcem, respektive jednou větou z něj. Ale novináři časopisu Týden nejsou automobiloví odborníci, tak jsem čekal na hodnocení nejlepšího českého časopisu – Automobil Revue.

Automobil Revue 08/2008Automobil Revue je naprostá špička, není psán tak líbivě, jako Autohit (kamarád tento plátek nazývá Autoshit), nebo Auto7, ale píší jej lidé kteří automobilům opravdu rozumí. To že jim opravdu rozumí lze doložit jejich členstvím v porotách, vybírajících vůz roku, nebo motor roku (a motorařina je opravdu věda, kdo si pamatuje jen učivo ze školy, nemůže pochopit 95% technických fines dnešních motorů). Při ceně 40,- KČ za číslo měsíčně jsou ostatní jakoby odborné časopisy o automobilismu výsměchem, bohužel masa chce zábavu a nepodstatné informace.

Reklama

Dacii Sandero jsem si byl prohlédnout a kdybych nebyl vysazen na japonské vozy, které si získaly mé srdce díky k dokonalosti dotažené kvalitě, tak bych asi neváhal, protože poměr cena/kvalita na míle utekl libovolné evropské konkurenci. Renault udělal s Dacií Logan fantastický tah, udělal levné a velmi odolné vozidlo (pardon auto většinou nazývám to co má klasickou koncepci, prostě zadokolka, takže z těch běžných jen Lexus (luxusní Toyota), BMW a Mercedes), které je bezkonkurenčně lepší volbou, než ojetiny z 5. zahraniční ruky. Nové Sandero je podstatně lépe zpracované, ale neměl jsem možnost se v něm povozit, ideálně na polygonu, ať ukáže, co je zač. Vnímám jej jako velmi vážného konkurenta převlečeného Volkswagenu Polo (Škoda Fabia), za cenu nejlevnější Fabie se dostanete na podstatně lepší motorizaci a výbavu, jen při tom kolik toho najezdím bych uvítal od počátku možnost koupit jej s turbodieselem.

Jan Tuček, redaktor Automobil Revue, evidentně měl možnost se s Dacií Sandero svézt a o své dojmy se podělil objektivně. Vozidlo bude podstatně lepší, než o čem vypovídá cena. Pro mě poněkudsi překvapivě vyznívá lépe hodnocení se slabším motorem, který by měl být o něco kultivovanější. Docela chápu doporučení na koupi dražší varianty, protože ta nejlevnější nemá posilovač řízení, nebo stabilizátor přední nápravy.

Pokud se chcete dostat k rozumným informacím, zapomeňte na odpadní časopisy a čtěte Automobil Revue, ten totiž píší opravdoví odborníci a nikoliv amatérští pisálci. WWW stránky vydavatele časopisu Automobil Revue najdete na adrese automobilrevue.cz. Časopis vychází již 52 let, což je na odborný časopis dost dlouhá doba a podle mě je to jeden z ukazatelů špičkové kvality.