Od Velké Ceny Francie do aktuální Velké Ceny Velké Británie uplynyly 2 týdny, které byly mimo jiné spestřeny 3 denními testy přímo na okruhu v Silverstone, tj. okruhu, kde se víceméně tradičně Velká Cena Velké británie jezdí.
Kvalifikace mi přinesla jedno velmi nemilé překvapení, Robert Kubica, se svým vozem BMW Sauber, se sice do 3. části kvalifikace probojoval, nicméně do ní nevyjel (proto u něj není žádný čas) a startoval z posledního místa mezi 10 nejrychlejšími kvalifikanty, díky tomuto letos snad poprvé překonal v kvalifikaci Nick Heidfeld Roberta Kubicu. Rozhodně první 2 místa na startu byla velmi překvapivá, vypadá to tak, že Heikki Kovalainen a Mark Webber ukazují, že jsou opravdu dobří piloti.
- Kovalainen (Fin./McLaren-Mercedes) 1:21,049
- Webber (Austr./Red Bull-Renault) 1:21,554
- Räikkönen (Fin./Ferrari) 1:21,706
- Hamilton (Brit./McLaren-Mercedes) 1:21,835
- Heidfeld (Něm./BMW-Sauber) 1:21,873
- Alonso (Šp./Renault) 1:22,029
- Piquet (Braz./Renault) 1:22,491
- Vettel (Něm./Toro Rosso-Ferrari) 1:23,251
- Massa (Braz./Ferrari) 1:23,305
- Kubica (Pol./BMW-Sauber)
Ze závodu jsem se zaradoval, konečně zase mokrý závod, ve kterém se ukáže, kdo je dobrý pilot a kdo nikoliv, je to skoro na oslavu a mokrý závod občas přinese velmi zajímavé pořadí, vzpomeňme senzační 4. místo Adriana Sutila během VC Monaka, než jej sestřell Kimi Räikkönen. Robert Kubica jel výborně, způsob jakým předjel Heikkiho Kovalainena byl excelentní, leč voda udělala své a letos jsem viděl jeho první vážnou chybu, ve 40. kole, trochu to uklouzlo a z kačírku už nevyjel, alespoň jeho výpadek kompenzoval Nick Heidfeld. Dost mě překvapil výkon Rubense Barrichella, protože na Hondu na čelních příčkách nejsem poslední roky vůbec zvyklý.
- Hamilton (Brit./McLaren) 1:39:09,440
- Heidfeld (Něm./BMW Sauber) -1:08,577
- Barrichello (Braz./Honda) -1:22,273
- Räikkönen (Fin./Ferrari)
- Kovalainen (Fin./McLaren)
- Alonso (Šp./Renault)
- Trulli (It./Toyota)
- Nakadžima (Jap./Williams)
Po tomto závodě nastala velmi zajímavá situace, o první místo se dělí 3 piloti a 4. pilot Robert Kubica, přestože tentokrát nebodoval, má ztrátu pouhé 2 body. Letošní sezona rozhodně nudná není. Výjimečně nebodoval žádný vůz Red Bullu a Toyota pokračovala v nenápadném sběru bodů.
Epilog
Tato Velká Cena Velké Británie je předposlední na okruhu v Silverstone, mimochodem, je to okruh, kde se jela historicky první Velká Cena při vzniku seriálu Formule 1. Od roku 2010 by se měla VC Velké Británe jezdit v Donington Parku, jehož vlastníci chystají rozsáhlé investice, ale není to poprvé, co bude VC Velké Británie na jiném okruhu, nelze dělat nic jiného, než doufat, že se Formule 1 vrátí na tento domov britského automobilového sportu. Druhá zpráva, která před tímto závodem přišla, byla o konci závodní kariéry Davida Coultharda. DC je výborný jezdec, ale ve svém věku, ani přes vynikající zkušennosti, prostě na mladé piloty nemůže stačit, uměl alespoň odejít ve chvíli, kdy jezdí ve slušném týmu (Red Bull) a neklesl tak hluboko jako Giancarlo Fisichella (Force India, neboli Jordan, který už několik let utíká hrobníkovi z lopaty). DC bude velmi pravděpodobně nahrazen Sebastienem Vettelem, ale to je zatím otázka budoucnosti.
Za dva týdny celý kolotoč bude pokračovat na ošklivém Hockenheimringu (stará verze s dlouhou smyčkou se mi líbila nepoměrně více, ale holt je to další okruh, který musel být zničen.), což není příliš daleko od našich hranic.