Dva týdny po Velké Ceně Turecka se kolotoč Formule 1 přesunul na své nejpůsobivější představení, do Monaka. Velká cena Monaka je bezesporu jedním ze 3 vrcholných závodů pro příznivce okruhových automobilů (společně s legendami 500 mil Indianapolis a 24h Le Mans).
Na této GP se neleskly jen šperky hostů, kteří si odskočili z nedalekého filmového festivalu v Cannes, a přilby jezdců McLarenu, ale i silnice, konečně se po dlouhé době konal mokrý závod, což na městském okruhu, kde vedle trati nejsou únikové zóny, ale rovnou svodidla. Pamtuji si závod z počátku 80. let (tuším rok 1984), když Ayrton Senna dosáhl ve zkráceném závodě na 2. místo v naprosto nekonkurence schopném Tolemanu, ale závod byl zastaven snad proto, aby nevyhrál nováček nějaká 2 kola před koncem, bez dosažení jediného limitu pro závod, prý by další závodění bylo nebezpečné.
Startovní rošt vypadal vcelku očekávaně:
- Massa (Braz./Ferrari) 1:15,787
- Räikkönen (Fin./Ferrari) 1:15,815
- Hamilton (Brit./McLaren-Mercedes) 1:15,839
- Kovalainen (Fin./McLaren-Mercedes) 1:16,165
- Kubica (Pol./BMW-Sauber) 1:16,171
- Rosberg (Něm./Williams-Toyota) 1:16,548
- Alonso (Šp./Renault) 1:16,852
- Trulli (It./Toyota) 1:17,203
- Webber (Austr./Red-Bull-Renault) 1:17,343
- Coulthard (Brit./Red Bull-Renault) bez času
Pokud Vám mezi prvními 10 piloty chybí druhý vůz BMW-Sauber, tak je to správně, Nick Heidfeld se tentokrát nedokázal dostat z 2. části kvalifikace, jeho plynulý jízdní styl se proti rychlé agresivitě soupeřů na této trati neosvědčil. David Coulthard v kvalifikaci rozložil monopost Reb Bull na nahradní díly, ale jeho dosažený čas na 10. startovní příčku stačil. Damoklův meč se houpe na Brazilským mladíkem Piquetem, neprostoupil z první části kvalifikace a zůstal tam s vozy Scuderia Torro Rosso i Force India, údajně má své výkonny zlepšit, jinak by mohl být nahrazen Robertem Doornbosem.
Závod byl mokrý, opravdu mohly rozhoudnout pouze a jen schopnosti toho kterého pilota, minimálně 2 piloti byli velmi blízko dokonalého úspěchu. Prvním který byl blízko byl Adrian Sutil, který ještě několik minut před koncem závodu držel fantastickou 4.pozici a byl sestřelen 5. Kimim Räikkönenem, kterému selhaly brzdy. Adrian Sutil vypadl a Kimi Räikkönen dojel až za body, protože musel pro nové přední křídlo a z této závodní kolize měli určitě největší radost Mark Webber a Sebastian Vettel (když už jsem u toho, tak stejně za sebou havarovali David Coulthard a Sebastian Bourdais). Alonso naboural do Heidfelda a oběma tak v podstatě vzal možnost dále závodit, těsně před koncem závodu rozložil na součástky a trsátka Nicko Rosberg a Hamilton dojel na 1. místě s obrovskou dávkou štěstí, protože na troskách Rosbergova Williamsu si způsobil defekt pneumatiky. Kdyby se defekt projevil výrazněji, mohl nastat perfektní triumf stáje BMW, protože Robert Kubica jako jediný držel rozumně krok s vítězem a v týmu je tím, kdo tahá za výrazně delší konec provazu.
Konečné pořadí tedy vypadalo následovně:
- Hamilton (Brit./McLaren-Mercedes) 2:00:42,742
- Kubica (Pol./BMW-Sauber) -3,064
- Massa (Braz./Ferrari) -4,811
- Webber (Austr./Red Bull-Renault) -19,295
- Vettel (Něm./Toro Rosso-Ferrari) -24,657
- Barrichello (Braz./Honda) -28,408
- Nakadžima (Jap./Williams-Toyota) -30,180
- Kovalainen (Fin./McLaren-Mercedes)
Závod byl opravdu mokrá loterie, výjezdy safety caru, náročnost tratě a mnohé další substance poukazují mohou za pravděpodobně nejzajímavější závod letošní sezony. Kazuki Nakadžima asi není z těch pilotů, který by za normálních okolností bodoval, vysoká pozice vozů Red Bull a Torro Rosso spíše svědčí o kvalitních pilotech, než o konkurence schopné technice.