Po Velké Ceně Velké Bitánie se kolotoč Formule 1 přesunul blíže k našim hranicím a závodilo se na německém Hockenheimu, na který letos vyšla řada při střídání VC Německa, okruh se střídá s Nürburgringem. Další suchý závod, ale nuda se nějak nekonala.
Nad okruhem sice nějaké mraky byly, ale jinak bylo sucho, které vydrželo jak během kvalifikace, tak během nedělního závodu. Kvalifikace probíhala vcelku v pohodě, jen mě mírně nepříjemně překvapilo neprostoupení Nicka Heidfelda z druhé části kvalifikace, ale nakonec se z jeho 12. startovní pozice se vyklubalo jedno velmi hezké překvapení. Mladý Nelson Piquet se kvalifikací protrápil startoval ze 17. místa, už vše vypadalo, že si pod sebou definitivně podřezává závodnickou větev a na závodění v prestižní automobilové disciplíně nemá, ale díky příznivé shodě náhod dokázal svůj Renault dovézt na fantastické pozici. Příjemně mě překvapuje výkonostní stav obou týmů Red Bullu, zvláště mladíčka Sebastiana Vettela na mnohem slabším Toro Rosso, který od příštího roku nahradí Davida Coultharda v „A“ týmu.
Takto vypadalo prvních 10 míst na startu:
- Hamilton (Brit./McLaren-Mercedes) 1:15,666
- Massa (Braz./Ferrari) 1:15,859
- Kovalainen (Fin./McLaren-Mercedes) 1:16,143
- Trulli (It./Toyota) 1:16,191
- Alonso (Šp./Renault) 1:16,385
- Räikkönen (Fin./Ferrari) 1:16,389
- Kubica (Pol./BMW-Sauber) 1:16,521
- Webber (Austr./Red Bull) 1:17,014
- Vettel (Něm./Toro Rosso) 1:17,244
- Coulthard (Brit./Red Bull) 1:17,503.
Jak jsem už napsal, závod během závodu nepršelo, ale tvrdit, že by byl závod nudný by byla opravdu naprostá hloupost. Lewis Hamilton jel od začátku jako o život, téměř do konce závodu jsem byl přesvědčen, že to motor Mercedes (kdeže jsou doby, kdy byl motor označený jako Illmor) v jeho monopostu nemůže přežít do konce závodu ani náhodou. BMW to jelo a nejelo, Robert Kubica se snažil a na začátku poskočil o dvě pozice dopředu, ale pak je zase poztrácel, ale Nick Heidfeld byl jen na dosah od stupňů vítězů, chybělo mu pouze cca 0,5 s (časově, ale jedna věc je někoho dojet a mnohem těžší je někoho předjet). Co se mi hrubě nelíbilo byla akce, kdy finský pilot Kovalainen pustil před sebe stájového kolegu Lewise Hamiltona, vypadalo to až moc, jako týmová režie, která je zakázána, alespoň to neudělali tak okatě, jako Ferrari před pár lety v Rakousku.
Vystoupení Japonských stájí Toyota a Honda tentokrát příliš pozornosti nevzbudilo. Honda se opravdu „plácala“ v druhé polovině startovního pole a kdyby nebylo Tima Glocka, tak by Toyota snad ani nebyla vidět. Timo Glock boural, ale ne vlastní vinou, při nájezdu na cílovou rovinku mu praskl závěs zadního kola a následoval dost silný náraz zadní částí monopostu, následný výjezd Safety Caru rozjel taktické hrátky, ze kterých vytěžil především Nelson Piquet a dojel na 2. místě. Renault na stupních vítězů, pokud není závod ovlivněn deštěm, nebo nehodou, je asi tak podobná utopie, jako Honda tamtéž.
Konečné pořadí po závodě vypadalo následovně:
- Hamilton (Brit./McLaren) 1:31:20,874
- Piquet (Braz./Renault)
- Massa (Braz./Ferrari)
- Heidfeld (Něm./BMW Sauber)
- Kovalainen (Fin./McLaren)
- Räikkönen (Fin./Ferrari)
- Kubica (Pol./BMW Sauber)
- Vettel (Něm./Toro Rosso)
Příští závod se jede v Maďarsku na okruhu Hungaroring, nedaleko Budapešti, kterému se také přezdívá cik-cak Mickey Mouse, pochopíte, pokud se na mapu okruhu podíváte ze správné strany. Velká Cena Německa se příští rok pojede na Nürburgringu, ale jen na krátké verzi, dlouhá 23 km dlouhá severní smyčka se používá pouze pro 24 hodinový závod a nějaké testy, neštěstí, protože bezpečnost F1 nelze na takovémto monstru nelze dohlídat.