Velká Cena Bahrainu, 2008

Kategorie:

Štítky:

Dva týdny uplynuly od minulého závodu Formule 1, Velké Ceny Malajsie, a jel se další závod, konečně již v trochu normálním čase, na evropské poměry, protože Bahrain je relativně slušně blízko. Na další závod si tentokrát trochu počkáme, budou to 3 týdny.

Po této velké ceně, která byla letošní 3. v pořadí, jsem očekával, že bude vcelku jasno, jak si stojí jednotlivé týmy. Pohled je to opravdu překvapivý, Renault je rád, že bojuje s Toyotou, která je konečně zase silnějším týmem středu pole, Williamsu to moc nejede (ale od této stáje se dá očekávat docela rozumný progres) a bitva o nejvyšší příčky se odehrává konečně zase mezi 3 stájemi, BMW, Ferrari a McLaren.

Reklama

Startovní rošt pro mě byl nesmírně překvapující a potěšující, na první pozici stál vůz BMW s polským pilotem Robertem Kubicou:

  1. Kubica (Pol./BMW-Sauber) 1:33,096
  2. Massa (Braz./Ferrari) 1:33,123
  3. Hamilton (Brit./McLaren-Mercedes) 1:33,292
  4. Räikkönen (Fin./Ferrari) 1:33,418
  5. Kovalainen (Fin./McLaren-Mercedes) 1:33,488
  6. Heidfeld (Něm./BMW-Sauber) 1:33,737
  7. Trulli (It./Toyota) 1:33,994
  8. Rosberg (Něm./Williams) 1:34,015
  9. Button (Brit./Honda) 1:35,057
  10. Alonso (Šp./Renault) 1:35,115

Felipe Massa konečně dokončil závod a může jezdit v klidu, podle některých hlasů se pod ním možná kývala závodní sedačka, nejenže dokončil, závod dokonce vyhrál. Po startu to mému oblíbenci trochu uklouzlo a toho využil právě Felipe Massa, o pouhých pár kol později se před Kubicu dostal Räikkönen a toto pořadí se už nijak zásadně neměnilo. Škoda, ale naštěstí následný postup Heidfelda polem kupředu ukázal skutečnou sílu BMW, za sebou nechal, bez větších problémů, i poměrně favorizovaný McLaren. Příjemný je viditelný vzestup Toyoty, pokud se jí bude slušně dařit, je pravděpodobné, že nehrozí odchod ze seriálu Formule 1. No Renaultu to opravdu letos nejede a nedávný šampion Alfonso není nějak vidět.

Konečné pořadí tedy vypadalo následovně:

  1. Massa (Braz./Ferrari) 1:31:06,970
  2. Räikkönen (Fin./Ferrari) -3,339
  3. Kubica (Pol./BMW-Sauber) -4,998
  4. Heidfeld (Něm./BMW-Sauber) -8,409
  5. Kovalainen (Fin./McLaren-Mercedes) -26,789
  6. Trulli (It./Toyota) -41,314
  7. Webber (Austr./Red Bull) -45,473
  8. Rosberg (Něm./Williams) -55,889

Vypadnutí bylo v tomto závodě pozoruhodně málo a pokud se bude sezóna takovýmto způsobem vyvíjet i nadále, bude to opravdu zajímavé. Momentální vedení v poháru konstruktérů má stáj BMW, díky konzistenci s jakou dojíždějí a jejich formě, ano BMW je jednoznačně největším překvapením letošní sezony. Od japonských stájí bych čekal mnohem větší dominanci stáje Honda, ale ta zůstává spíše ve stínu svého „Béčka“ Super Aguri, Honda uměla vyhrávat jako dodavatel motorů a pevně věřím tomu, že to dokáže i jako konstruktér celého auta.