Týden se sešel s týdnem a v Malajsii se jel další závod letošní sezóny Formule 1.
Startovní pozice slibovaly velmi zajímavou bitvu o vítězství. Pokud Vám náhodou nesedí pořadí aut podle dosažených časů, je to OK, McLareny byly posunuty o 5 pozic dozadu, protože v závěrečném kole kvalifikace blokovali trať a pokazili rychlé kolo Nicku Heidfeldovi a Alfonsovi. V Malajsii je velmi povedený okruh, byť je to jeden z mnoha sterilních Tilkedromů, osobně se nejvíce těším na 2 Evropské klasiky, VC Itálie v Monze a VC Belgie ve Spa.
- Massa (Braz./Ferrari) 1:35,748
- Räikkönen (Fin./Ferrari) 1:36,230
- Trulli (It./Toyota) 1:36,711
- Kubica (Pol./BMW-Sauber) 1:36,727
- Heidfeld (Něm./BMW-Sauber) 1:36,753
- Webber (Austr./Red Bull) 1:37,009
- Alonso (Šp./Renault) 1:38,450
- Kovalainen (Fin./McLaren) 1:36,613
- Hamilton (Brit./McLaren) 1:36,709
- Glock (Něm./Toyota) 1:39,656
Závody stály opravdu za sledování. Ferrari je bohužel pořád hodně vepředu. Dokud neudělal Massa chybu, po které vypadl, byl závod rozjetý jako spanilá jízda Ferrari. Díky posunu obou McLarenů o 5 míst dozadu se sice daly očekávat zajímavé souboje při probíjení se McLarenů dopředu, ale fakticky to znamenalo, že McLaren uvízl někde v davu a moc rozumné vyhlídky na probití se dopředu neměli. Potěšující byla opět robusnost a spolehlivost vozů BMW, oba vozy dojely fantasticky a myslím si, že nebude dlouho trvat a dočkáme se Polské hymny pro vítěze závodu, protože Robert Kubica opravdu umí. Škoda, že Sebastian Bourdais vypadl hned v prvním kole, mohl zase předvést solidní jízdu, jakou byly minulé závody.
Konečné pořadí tedy vypadalo následovně:
- Räikkönen (Fin./Ferrari) 1:31:18,555
- Kubica (Pol./BMW) -19,570
- Kovalainen (Fin./McLaren) -38,450
- Trulli (It./Toyota) -45,832
- Hamilton (Brit./McLaren) -46,548
- Heidfeld (Něm./BMW) -49,833
- Webber (Austr./Red Bull) -1:08,130
- Alonso (Šp./Renault) -1:10,041
Vypadnutí bylo v tomto závodě opravdu málo, jen 5 jezdců a jen Scuderia Torro Rosso přišla o obě auta, alespoň to nebyl závod vytrvalosti, ve kterém boduje, kdo dojede. Williamsu trať výrazně nesedla, 14. a 17. místo rozhodně nejsou standardní pozice tohoto týmu a již po prvních trénincích bylo vidět, že s novým povrchem trati si monopost Williamsu nerozumí. V obou letošních závodech dostal Rubens Barrichello penalizaci za vysokou rychlost v boxech, Honda by měla evidentně upravit nastavení elektroniky, která maximální rychlost hlídá.
Sledování na naší TV N@va je rušené reklamami, naštěstí mám díky UPC k dispozici i Slovenské kanály a tam to neruší reklamami, ale jejich úroveň komentáře je přímo tragická.