Tak a skončila další sezóna Formule 1. Skončila, malinko jinak, než jsem čekal, ale závěr byl naprosto dokonalý a myslím, že překvapil všechny, kdož sledují tuto podívanou. Gratuluji vítězi, Kimi Räikkönenovi, z týmu Ferrari, a těším se na počátek března 2008, kdy začne další sezóna.
Tuto sezónu lze ve všech směrech označit za jednu z nejkontroverznějších a nejvíce naplněných různými aférami za poslední roky. Vše začalo malým detailem v Australské velké ceně, kdy lidé z týmu Vodafone McLaren Mercedes upozornili na pohyblivou podlahu monopostů Scuderia Ferrari Marlboro a vyvrcholilo (údajnou) špoinážní aférou, podle jejíž závěrů by se dalo soudit, že pouze Vodafone McLaren Mercedes využíval technickou dokumentaci Ferrari (o čemž velmi pochybuji, myslím, že informace museli proudit oběma směry).
Mistrem světa je Kimi Räikkönen. A oprávněně, již několikrát byl malý krůček od celkového triumfu, ale technika kterou disponoval, byla opačného názoru. Zasloužil si titul, přeji mu jej, jen je škoda, že získal další titul pro rudé a ne pro někoho, kdo by mi byl mnohem sympatičtější. Jak jej získal budou mít asi všichni fanoušci ještě dlouho v paměti, před posledním závodem měl ze tří možných uchazečů ty nejmenší kombinace a snad nikdo této možnosti nevěřil.
Kdyby získal titul Fernando Alonso, byl bych spíše zklamán, protože tento pilot si letos vysloužil mé krajní nesympatie, zvláště když dával najevo, že tým může za to, že nestačí svému teamovému kolegovi. Druhý pilot Vodafone McLaren Mercedesu, Lewis Hammilton, na sebe strhl veskerou pozornost úžasnými výkony, ale na konci sezóny se ukázalo, že je začínající pilot a závěr psychicky nezvládl, alespoň dle mého soukromého názoru.
Třetí síla, jenž, díky diskvalifikaci Vodafone McLaren Mercedes z poháru konstrukérů, skončila druhá, mi je ze všech stájí nejsympatičtější. Tou silou je BMW Sauber F1 Team. Skvělí piloti, Robert Kubica a Nick Heidfeld a unikátní postoj ke sportu. Zatímco, nakonec třetí, ING Renault F1 Team se radoval z třetí pozice získané diskvalifikací McLarenu, lidé z BMW tvrdí dále, že reálně nebyli druzí, ale třetí, protože před nimi byly 4 rychlejší monoposty. Tahle stáj je mi ze současného pole absolutně nejsympatičtější.
Honda Racing F1 Team se nechal jednoznačně zastínit „B“ týmem Super Aguri F1 Team a dlouho nezapomenu, jak jsem při velké ceně Kanady fandil Takumovi Satóovi, když předjížděl Fernanda Alonsa v monopostu Vodafone McLaren Mercedes. Japonští továrníci letošní sezonu prokoučovali, jednoznačně. To co předvedli Honda i Toyota je děs a když se uváží, kolik do Formule 1 nalili peněz, jsou to snad nejdražší body v celé historii.
Netovární týmy tak trochu hrají svou ligu, nejlepší z nich je AT&T Williams a to je asi tak vše co mohu poznamenat ke skupince Super Aguri F1 Team, Spyker F1 Team, Scuderia Toro Rosso, Red Bull Racing a AT&T Williams.
Dlouhá léta jsem fandil Williamsu, pak byl v seriálu tým spjatý s automobilkou, která je mojí srdeční záležitostí, Jaguar a dnes jsem fanda BMW Sauber F1 Teamu. Teda fandím především dobrým závodům, ale tento tým je mi rozhodně nejsympatičtější.