Dostavba dálnice D8, z Prahy do Petrovic (nad Ústím nad Labem), na níž navazuje německá dálnice A17, připomíná horor smíchaný s tragikomedií. Plány jsou jednoznačně nastavené, finance na dostavbu nejspíše také jsou, ale D8 dokončená není.
K dokončení chybí jen malá část, několik kilometrů mezi vesnicemi Bílinka a Řehlovice (nedaleko Stadic u Ústí nad Labem), takže všechna auta, která by mohla snadno projet po dálnici, se nyní plazí buď přecpanou silnicí podél Labe, nebo vesnicemi Bořislav a Velemín na cestě z Teplic do Lovosic. Mezi Teplicemi a Lovosicemi je cesta přes pořádný kopec, takže životní prostředí trpí pod náporem výfukových plynů (jejich množství při pomalé jízdě se absolutně nedá porovnat s vyprodukovanými zplodinami když auta jen projedou vysokou rychlostí během několika minut).
Lidé
Nedovedu si představit, že bych ve Velemíně, nebo Bořislavi bydlel. Neustálý hluk hustého provozu, vibrace od těžké nákladní dopravy a zplodiny ve smrtících koncentracích, je přesně to co dokázala nejrůznější jakobyekologická sdružení. Zkuste si představit že máte dítě/děti a to bude chtít ven, kde je riziko že vběhne pod auto.
Zplodiny
Už jsem naznačil výše. Jedním z oblíbených „argumentů“ všech pseudoekologů je pohádka o „velkém množství automobilů, které na D8 přijedou“. A kde by se proboha to množství vzalo? D8 sebere a zrychlí provoz, jenž tam nyní je (jen není na jedné tepně, ale proudí 2 žílami) a podle mého soudu přírodě ulehčí. Jak jsem napsal výše, zplodin z pomalého šplhání přes kopce bude nepochybně více, než zplodin z relativně rovného a rychlého provozu.
Vše pro ekologii a záhubu člověka
Před několika dny přišla další rána, konzervace stavby D8, coč znamená další odložení dostavby D8 na neurčito. Důvodem je jistý pseudoekolog Lubomír Studnička, jenž se, v minulosti, pod štítem ekologie snažil snažil na litoměřicku vymámit staticíce korun za neblokaci jiné stavby. Tento člověk není zralý jen na žalobu za pokus o vydírání, ale přímo na pěstní plastiku obličeje, debilní kecy pronáší z daleka, po několika týdnech bydlení na trase současné dopravy by změnil názor. Já osobně považuji takovouto skupinu lidí za postradatelnou pro lidstvo, ba dokonce škodlivou.
Podle mě by již dávno měla existovat opora pro stavbu ve státním zájmu, jíž tato důležitá dopravní tepna do Saska jednoznačně je, která by nedala oporu podobným pseudoekologům, či dalším zájmovým sdružením, a umožnila stavbu která je technicky správně a má přínos. Pseudokologové si bohužel často neuvědomují, jak moc jsme ekonomicky závislí na dobrém transportu do zahraničí a pokud se jim to nelíbí, ať si chodí pěšky, žerou trávu a nejsou připojeni k rozvodným sítím. Rozumný ekolog většinou ví jak našemu životnímu prostředí škody vykopmenzovat, kde co nahradit.
Vidírání od různých pseudoekologů vnímám jako teroristický čin, který stojí spousty peněz a dokázali spoustu lidí zmást neustálým vtloukáním zcestných myšlenek. Kolikrát jsem jen četl o přínosu fotovoltaiky, řepky do ropných paliv, či ekologičnosti elektromobilu, nespočítám, ale jako technik vím jaké zcestnosti natloukli zelení teroristé lidem do hlav.